Opis produktu Arkusz Dell D90d7p

Dell D90d7p to wygodny i niezawodny arkusz komputerowy, który jest idealny dla osób pracujących w biurze lub w domu. Posiada duży wyświetlacz o przekątnej 15,6 cala, a także klawiaturę o ergonomicznym układzie, która jest wygodna w użyciu. Ma też 8GB pamięci RAM, która pozwala na szybkie i wydajne działanie. Posiada również dysk twardy o pojemności 1 TB, który zapewnia dobrą pojemność do przechowywania danych. Jest wyposażony w procesor Intel Core i5-7200U, który zapewnia wydajne działanie i jest w stanie wykonywać wymagające zadania. Ma też wbudowaną kartę graficzną Intel HD Graphics 620, która zapewnia wystarczającą moc do przeglądania stron internetowych, oglądania filmów i grania w gry. Dell D90d7p jest wyposażony w dużą baterię, która zapewnia długi czas pracy bez konieczności ładowania. Jest idealny dla osób, które potrzebują laptopa do pracy biurowej i codziennego użytku.

Ostatnia aktualizacja: Opis produktu Arkusz Dell D90d7p

Spis treści

  • Epickie opisy produktów
  • Zasada pięciu W i H (5W+H)
  • 10 pomysłów – jak napisać opis produktu?
  • 1. Parametry
  • 2. Cechy
  • 3. Zastosowanie
  • 4. Instrukcja lub montaż
  • 5. Grupa docelowa
  • 6. Język korzyści i model cecha – zaleta – korzyść
  • 7. Kiedy używać produktu
  • 8. Technologia lub sposób produkcji
  • 9. Optymalizacja pod SEO
  • 10. FAQ
  • Co jeszcze powinien zawierać dobry opis produktu?
  • Przykładowy opis produktu
  • Kreatywny opis produktu
  • Czego unikać przy tworzeniu opisów produktów?
  • Podsumowanie: jak napisać opis produktu?

Epickie opisy produktów


I nie mówimy tu o „epickich” w rozumieniu slangowym (tj. „wspaniałych” czy „najlepszych”), ale dosłownie o „epickich” opisach, czyli o jednym z trzech rodzajów literackich (czyli o epice! ).

O pisaniu uczyliśmy się już w szkole. Omawiając szkolną lekturę, opowiadanie lub wiersz, często rozpisywaliśmy świat przedstawiony – czyli zjawiska ukazane w utworach literackich, do których zaliczają się:

  • czas i miejsce akcji,
  • bohaterowie,
  • wydarzenia.
  • Trafne wypełnienie wszystkich pól było możliwe tylko dzięki znajomości opisywanego utworu. Czy zatem opis produktu można porównać do takiego dzieła literackiego? Poniekąd tak! Idealny opis produktu może nie będzie piękną balladą, ciekawą powieścią czy epopeją na milion znaków, ale może zawierać cechy epiki: wymieniony świat przedstawiony, fabułę i prozę, a nawet narratora.

    Zasada pięciu W i H (5W+H)

    Bez obaw, jeszcze nie piszemy o watach czy wodorze;). 5W+H to angielskojęzyczny akronim oznaczający zasadę pięciu „W” i jednego „H”, czyli zaimków pytających:

  • What?
  • Who?
  • When?
  • Where?
  • Why?
  • How?
  • Przekładając tę zasadę na pisanie tekstów produktowych, jeszcze przed rozpoczęciem pracy warto zadać sobie pytania:

  • Co? (Co to za produkt? )
  • Kto? (Kto może być zainteresowany tym produktem, kto może/powinien go użyć, kto jest grupą docelową komunikatu? )
  • Kiedy? (W jakim czasie można go użyć, czy jest to produkt na lata, czy raczej jednorazowa rzecz? Czy produkt ma termin przydatności lub, czy jest inna wartość, która określa długość eksploatacji? )
  • Gdzie? (Gdzie znajduje zastosowanie ten produkt? )
  • Dlaczego? (Dlaczego warto go użyć? Dlaczego ktoś potrzebuje tego produktu? Dlaczego ten produkt w ogóle pojawił się na rynku? Dlaczego to właśnie ten produkt warto kupić? )
  • Jak? (Jak używać tego produktu? Jak go zamontować, obsłużyć, konserwować? )
  • Taki konspekt wprowadzający do opisów produktów z pewnością pozwoli przynajmniej nakreślić plan działania. Trzymając się go, można określić też pewien schemat, który sprawi, że różne opisy produktowe w obrębie kategorii czy całej strony będą po prostu spójne.

    10 pomysłów – jak napisać opis produktu?

    Wylistuj parametry produktu

    Nawet gdy nie masz pojęcia, od czego zacząć, po prostu wypisz podstawy z karty produktowej (na przykład wymiary i waga produktu). Do takiej wstępnej specyfikacji zaliczamy parametry techniczne, użytkowe, logistyczne (np. wielkość opakowania produktu), a nawet parametry indywidualne, takie jak kod producenta czy numer referencyjny.

    Czy takie informacje sprawdzą się w przypadku każdego produktu? Nie jesteśmy pewni, czy każdego, ale na pewno większości:

  • W branży meblarskiej możesz wypisać wymiary kanapy, stołu, krzesła czy innego elementu wyposażenia wnętrz;
  • W przypadku produktów żywnościowych wypisujesz gramaturę, czasami również wymiary opakowania;
  • Gdy tworzysz opis śrubki, bez problemu wypiszesz jej wymiary;
  • Nawet gdy opisujesz roślinę, możesz określić jej aktualny i przewidywany wymiar;
  • W sytuacji, gdy tworzysz opis produktowy dla ubrań, wpisanie rozmiaru S, M, L itd., już nie wystarcza – dobrze, jeżeli podasz długość rękawa/nogawki, szerokość spódnicy w biodrach, a nawet dokładne wymiary czapki, szala, ubranek dziecięcych i innych.
  • Oprócz wypisania tych parametrów zadbaj również o stronę wizualną. Takie informacje najlepiej wypisz w liście lub tabelce, bądź opracuj graficznie. Możesz je umieścić na początku opisu, w środku, na końcu, a nawet obok zdjęcia produktu czy w rozwijanej liście.

    2. Wymień cechy produktu

    Zakupy w wirtualnej rzeczywistości różnią się od kupowania w stacjonarnym sklepie tym, że potencjalny klient nie może dotknąć produktu. Naszym zadaniem jest zatem umieścić wszystkie najważniejsze informacje właśnie w opisie produktu.

    W sklepie internetowym dobry opis produktu zastępuje sprzedawcę, który mógłby doradzić potencjalnemu klientowi w sklepie stacjonarnym.

    W zależności od rodzaju produktu możemy wymienić:

  • Cechy chemiczne (skład surowców i właściwości – np. drewno)
  • Cechy organoleptyczne (smak, zapach, konsystencja – np. produkty spożywcze)
  • Cechy estetyczne (kształt, kolor, styl – np. meble)
  • Takie informacje również można przedstawić w punktach lub od razu w modelu cecha -> zaleta -> korzyść, o którym przeczytasz w dalszej części.

    3. Napisz o zastosowaniu produktu

    Po wypisaniu parametrów i cech, czas na kilka zdań (a czasem wystarczy nawet jedno! ) o tym, jakie są zastosowania produktu. Przedstaw różne możliwe warianty użycia konkretnego przedmiotu.

  • Opisujesz kłódkę do kontenera morskiego? Napisz, że stosuje się ją do zabezpieczenia ładunku nie tylko w trakcie morskiej przeprawy, ale również na lądzie.
  • Chcesz stworzyć opis przydomowej oczyszczalni ścieków? Poinformuj użytkownika, że może zastosować takie rozwiązanie wtedy, gdy np. nie może podłączyć się do sieci kanalizacyjnej lub gdy inne systemy oczyszczania ścieków są nieopłacalne. Jeżeli produkt ma takie przeznaczenie, napisz, że może być stosowany nie tylko na działkach prywatnych, ale również komercyjnych czy publicznych.
  • Szukasz różnych pomysłów na zastosowanie… jeansów? Spróbuj poinformować potencjalnego klienta o tym, do jakich stylizacji te spodnie będą pasować, np. do pracy, szkoły, na randkę, a nawet spacer.
  • 4. Streść instrukcję montażu lub obsługi

    Nawet gdy obsługa konkretnego urządzenia czy sprzętu wydaje Ci się intuicyjna, druga osoba wcale może tak nie uważać. Warto poinformować użytkownika o tym, czy produkt wymaga dodatkowego montażu (wykonanego samodzielnie lub przez fachowca), czy może jest już złożony.

    Jeżeli montaż w ogóle nie dotyczy konkretnego produktu, można z kolei wspomnieć o jego obsłudze, ewentualnych ostrzeżeniach lub specjalnych formach użytkowania (np. temperatura i sposób prania bielizny).

    WAŻNE! Ne przepisuj całej instrukcji do opisu produktu (możesz załączyć ją w formie PDF lub infografiki). Wystarczy kilka najważniejszych słów czy zdań na temat używania produktu.

    5. Wspomnij o grupie docelowej

    W kilku zdaniach w opisach produktów możesz zawrzeć informacje o tym, kto używa tego typu produktów (lub kto może ich używać). Jeżeli opisujesz duży stół, wspomnij, że to idealne rozwiązanie dla wieloosobowej rodziny czy dla gościnnych osób, a nawet dla biznesmenów: sali konferencyjnej bądź jako wyposażenie biura.

    Gdy opisujesz sukienkę, napisz, że ten krój ubrania będzie pasować kobietom o konkretnym typie sylwetki. Zawężasz tym samym tę grupę docelową wyłącznie do płci oraz typu sylwetki. Z drugiej strony czasami produkt sam w sobie jest niszowy i trafia do wąskiej grupy odbiorców i to również warto podkreślić w opisie.

    6. Zastosuj język korzyści i model cecha – zaleta – korzyść

    Chcąc napisać dobry opis produktu, warto podeprzeć się techniką perswazji, którą jest m. in. język korzyści. To sposób na przedstawienie produktu w kontekście spełnienia określonych potrzeb potencjalnego klienta.

    Wiedząc o cesze produktu (np. niebiesko-fioletowy), można z łatwością przekuć tę informację w zaletę samego przedmiotu oraz korzyść dla klienta, która z tego wynika.

    Niebiesko-fioletowa sukienka XYZ [cecha], przypomina kolor roku 2022 (Veri Peri), przez co idealnie wpisuje się w aktualne trendy [zaleta]. Dzięki temu Twoja stylizacja będzie modna i na topie! [korzyść]

    Zastosowanie języka korzyści w prosty sposób pomaga napisać nawet kilka zdań, które nie tylko przedstawiają dany produkt, ale od razu zachęcają potencjalnych klientów do nabycia zakupów. W tej sposób możesz również wpłynąć na wyobraźnię konsumenta. Po przeczytaniu opisu może wizualizować sobie efekty, które uzyska dzięki opisywanemu produktowi.

    7. Napisz, kiedy można używać tego produktu

    Jeżeli produkt ma konkretny termin przydatności, wspomnij o tym. W sytuacji, gdy przedmiot wykonany jest z trwałego materiału, odpornego na różne warunki atmosferyczne lub uszkodzenia mechaniczne, również poinformuj o tym użytkownika. Rozwiązanie sprawdzi się również w opisach produktów sezonowych (np. w branży ogrodniczej: nasiona, sadzonki, rośliny). Dodatkowo, w jednym zdaniu wspomnij również o gwarancji, której udziela producent.

    8. Opisz technologię lub sposób produkcji

    Wartością dodaną do opisu produktu jest wspomnienie o unikatowych technologiach lub sposobach produkcji, w jakich dany przedmiot został stworzony.

    Jeżeli piszesz o stalowych ogrodzeniach ocynkowanych, możesz w 2-3 zdaniach wspomnieć, jak wygląda ten proces produkcyjny i co się dzięki niemu uzyskuje. Tworząc opis produktu z armatury łazienkowej, może warto wspomnieć o technologii nakładania specjalnej powłoki, która zwiększa odporność powierzchni na zmatowienie czy odbarwienia? Pomysłów jest mnóstwo, a informacje zawarte w specyfikacji lub karcie produktu mogą bardzo pomóc.

    Coraz ważniejsza z perspektywy użytkownika jest także informacja nie tylko o sposobie, ale również kraju produkcji!

    9. Zoptymalizuj opis produktu słowami kluczowymi

    Tworzenie opisów produktów powinno uwzględniać również zasady SEO copywritingu. Zanim dotrze się do potencjalnego użytkownika, trzeba zadbać o techniki optymalizacji oraz formatowania tekstu, które pomagają zwiększyć widoczność strony produktowej w wynikach wyszukiwarki. Tworząc opisy zoptymalizowane pod SEO, wspiera się pozycjonowanie strony internetowej.

    Wartościowy opis produktu pod SEO zawiera nie tylko odpowiednie słowa kluczowe, na które pozycjonowana jest karta produktu, ale również pojedyncze wyrażenia kluczowe pomocne w linkowaniu wewnętrznym. Najczęściej w takich opisach wymienia się nazwę kategorii nadrzędnej, do której można linkować.

    10. FAQ w opisach produktowych

    Ostatnim w tym zestawieniu pomysłem na napisanie dobrego opisu produktu jest umieszczenie sekcji FAQ (najczęściej zadawane pytania) lub Q&A (pytania i odpowiedzi), w której mogą znaleźć się pytania:

    1. Czy warto kupić produkt X?
    2. Jaki wymiar produktu X wybrać?
    3. Jaką pojemność X potrzebuję do Y?
    4. Do jakiej stylizacji pasuje produkt X?
    5. Ile kosztuje X?

    Powyższe pytania to tylko przykłady i nie są uniwersalne dla każdego produktu. Warto je stosować, ponieważ nie tylko streszczają tekst i najważniejsze pytania dla użytkownika, ale również zwiększają szansę na to, żeby znaleźć się w formie wyróżnionych fragmentów (featured snippet) lub bezpośrednich odpowiedzi (direct answer) w wyszukiwarce Google.

    Sposób wyświetlania takich sekcji w wynikach wyszukiwania może być różny. W jednej sytuacji może to być zestaw pytań i odpowiedzi w środku wyników wyszukiwania, w innym direct answer, a jeszcze w innym osiągnięcie tzw. pozycji 0.

    Co jeszcze powinien zawierać dobry opis produktu?

    To, co dodatkowo powinien zawierać opis produktu, często przyjmuje warstwę wizualną. Chodzi o zdjęcia, które świetnie uzupełniają przekazywane w tekście informacje. Jednak, żeby opisy produktów SEO i zdjęcia były zoptymalizowane pod wymagania wyszukiwarki, należy zadbać o tekst alternatywny, znany również pod pojęciem atrybutu ALT.

    ALT to tekst alternatywny do tego, co pokazuje zdjęcie. Taka treść zastępuje grafikę lub zdjęcie, gdy ta z jakichś powodów nie może wyświetlić się na stronie. Taki opis jest widoczny również dla robotów Google, co wspiera proces pozycjonowania witryny.

    Oprócz tego opisy produktów mogą zawierać w sobie również polecane przedmioty (np. do zestawu czy montażu). Gdy opisujemy śrubkę, w opisie, w formie tekstowej lub graficznej, możemy wskazać np. podkładki, śrubokręty czy wkrętarko-wiertarkę, którą warto zakupić oprócz produktu głównego.

    Dodatkowym sposobem na naturalny content dla podstrony czy karty produktu, są opinie użytkowników.

    Przykładowy opis produktu

    Świetnie pracować na przykładach produktów, o których można pisać nieskończenie wiele i szybko, ale z doświadczenia wiemy, że w życiu copywritera czy właściciela sklepu internetowego pojawiają się produkty również z „trudnych” branż, o których nie pisze się z polotem i finezją w 5 minut.

    Pokazujemy, jak można napisać dobry opis produktu zgodnie z 10 powyższymi poradami. Tym samym uzyskaliśmy ponad 1500 zzs opisu produktu zawierającego zarówno odpowiednie frazy kluczowe, jak i język korzyści, parametry, FAQ i inne elementy, o których wspomnieliśmy.

    Oczyszczalnia ścieków EcoBio z drenażem

  • Wymiary: 300 x 120 x 250 cm
  • Pojemność: 3500 l
  • Waga brutto: 250 kg
  • Kod producenta: xxx-xxx-xxx
  • Nr referencyjny: xxxx
  • Zestaw z rurami drenażowymi
  • Zużycie prądu: 0 kWh rocznie
  • Oczyszczalnia ścieków EcoBio z drenażem wykonana w całości z polietylenu. Znajduje zastosowanie w oczyszczaniu ścieków przy domach jednorodzinnych oraz na działkach rekreacyjnych (max. 6-7 osób). Do produktu dołączony jest zestaw montażowy gotowy do samodzielnej instalacji.

    Oczyszczalnia ścieków EcoBio z drenażem jest dobrym wyborem dla osób, które cenią ekologiczne rozwiązania i niskie koszty eksploatacji. Proponowany zestaw nie generuje dodatkowych opłat za prąd. Dzięki wykonaniu z polietylenu ekologiczne szambo EcoBio zyskuje trwałość i jest odporne na uszkodzenia mechaniczne. Dzięki temu użytkownicy nie muszą martwić się o eksploatację oczyszczalni. Należy usuwać osad wyłącznie raz na 2 lata.

    Stosowanie oczyszczalni ścieków z drenażem z pewnością jest idealnym rozwiązaniem na działkach bez kanalizacji. Seria EcoBio została przygotowana specjalnie dla osób, które oczekują połączenia ekologii oraz ekonomii.

    FAQ:

    1. Jaką pojemność ma zbiornik oczyszczalni ścieków EcoBio?

    Jednokomorowy zbiornik w szambie ekologicznym EcoBio ma pojemność 3500 l.

    2. Dla ilu osób wystarcza oczyszczalnia ścieków EcoBio z drenażem?

    Nasza oczyszczalnia ścieków EcoBio sprawdza się na działkach rekreacyjnych i w domach zamieszkiwanych przez około 6-7 osób.

    3. Co jaki czas trzeba oczyszczać ekologiczne szambo EcoBio?

    Oczyszczalnia ścieków EcoBio wymaga usuwania osadów raz na 2 lata.

    Kreatywny opis produktu

    Nie każdy wyczerpujący opis produktowy musi mieć ten sam styl wypowiedzi. Jeżeli Twoja marka chce wyróżnić się na tle konkurencji, zalety produktu można przedstawić w ten sposób:

    (źródło: hebe. pl)

    Humorystyczny ton i nawiązania do popkultury, stereotypów, a nawet internetowych memów w opisie produktu z pewnością nie przypadnie do gustu każdemu, ale jakiś czas temu marka Shots! tym niestandardowym krokiem sprawiła, że zrobiło się o niej bardzo głośno.

    Czego unikać przy tworzeniu opisów produktów?

    Wszystkie powyższe porady warto traktować i wykorzystywać mądrze. Zbyt duże nagromadzenie słów kluczowych, błędy językowe, słaba czytelność tekstu czy za długie opisy produktów mogą budzić wątpliwości klienta i tym samym zniechęcić go do zakupu.

    Tworząc opisy do Twojego sklepu internetowego, unikaj:

  • Nasycania tekstów frazami, które mogą tworzyć zjawisko kanibalizacji słów kluczowych;
  • Duplikatów wewnętrznych i zewnętrznych – nie chodzi tylko o kwestie SEO i niemile widziany duplicate content, ale o sam fakt powielania tej samej treści w internecie; daj coś od siebie, zautomatyzuj nawet proces tworzenia opisów produktowych, ale niech to będzie Twoje;
  • Błędów językowych;
  • Pisania wszystkiego w jednym bloku tekstowym (dla przejrzystości i czytelności tekstu lepiej podzielić opis na akapity, dłuższe sekcje oddzielić nagłówkami, stosować listy punktowane);
  • Pustych słów i oklepanych frazesów, np. „oferujemy wysokiej jakości produkty, które spełnią oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów”;
  • Zmyślonych opinii oraz nieprawdziwych informacji na temat produktu czy firmy;
  • Przekombinowania – czasami na siłę chcesz wepchnąć CTA lub hasło reklamowe, które ma zachęcić do zakupu, ale jest ono tak zawiłe, niezrozumiałe i nietrafione, że ostatecznie zniechęca przeciętnego klienta do transakcji.
  • Podsumowanie: jak napisać opis produktu?

    Pisanie opisu produktu wcale nie jest tak proste, jak się wydaje. Wymaga pewnej wiedzy na temat sprzedawanego przedmiotu i jego funkcji, a także umiejętności przekazania swojego punktu widzenia w sposób, który sprawi, że ludzie będą chcieli go kupić. Jednocześnie trzeba zadbać o zasady SEO copywritingu i przejrzystość takiego opisu na karcie produktowej.

    Istnieje duże prawdopodobieństwo, że z tymi 10 pomysłami, stworzenie opisów produktów nawet z „trudnych” branż będzie nie tylko możliwe, ale również skuteczne. I tego życzymy wszystkim, którzy tworzą teksty do Internetu – w końcu wszyscy z niego korzystamy, więc wypełnijmy go wartościową treścią!

    wyceń pozycjonowanie strony internetowej

    Sprawozdania podatkowe dla Polski - Finance | Dynamics 365 | Microsoft LearnPrzejdź do głównej zawartości

    Ta przeglądarka nie jest już obsługiwana.

    Przejdź na przeglądarkę Microsoft Edge, aby korzystać z najnowszych funkcji, aktualizacji zabezpieczeń i pomocy technicznej.

    • Artykuł
    • Czas czytania: 17 min

    Ten artykuł zawiera informacje o sprawozdawczości podatku od towarów i usług (VAT) w Polsce oraz podaje informacje, które są wymagane przez prawo w rejestrach podatku VAT w Polsce.

    Kody dat raportu VAT

    Zgodnie z polską ustawą o rachunkowości, która weszła w życie dnia 29 września 1994 r., podatek VAT dla sprzedaży, zakupów i produktów importowanych musi być przetwarzany oddzielnie. Dla każdej zaksięgowanej transakcji sprzedaży lub zakupu, która ma ustawione pole Data rejestru VAT lub Kod daty rejestru VAT, podatek jest wykazywany w odpowiednich rejestrach podatku VAT. Pole Kod daty rejestru VAT znajduje się na kilku stronach transakcji. Podczas aktualizowania lub księgowania transakcji informacje o kodzie daty raportu VAT są księgowane w tabelach podatku. Następnie będą drukowane w polskim rejestrze podatku VAT.

    Aby skonfigurować kody dat raportu VAT, ustaw podane pola na stronie Kody dat raportu VAT (Podatek>Ustawienia>Podatek>Kody dat raportu VAT).

  • Data transakcji
  • Data VAT
  • Poleopis
    Kod daty rejestru VATWprowadź kod daty raportu VAT. opisWprowadź opis kodu daty raportu VAT. Uwzględnij w raporcie podatku VATUmożliwia wybranie jednej z poniższych opcji:
    • Z datą raportu VAT — raport pokazuje całą kwotę faktury, jeśli obliczona data w polu Data rejestru VAT na stronie Księgowanie faktury mieści się w przedziale dat objętym raportem.
    • Z datą raportu VAT nie później niż — raport pokazuje całą kwotę faktury, jeśli data w polu Data rejestru VAT mieści się w przedziale dat objętym raportem. Data jest obliczana na podstawie informacji w polach Liczone od i Liczba dni.
    • Z datą fizycznej płatności — w przypadku zaznaczenia pola wyboru Rozliczenia częściowe raport pokazuje rozliczoną część kwoty faktury, jeśli interwał raportowania obejmuje daty płatności. Jeśli pole wyboru Rozliczenia częściowe jest wyczyszczone, raport nie pokazuje kwoty faktury, dopóki faktura nie zostanie całkowicie rozliczona.
    • Z datą fizycznej płatności nie później niż — w przypadku zaznaczenia pola wyboru Rozliczenia częściowe raport pokazuje rozliczenia dokonane w przedziale dat objętym raportem. Jeśli obliczona wartość w polu Data rejestru VAT znajduje się w zakresie dat raportu, raport pokazuje łączną kwotę faktury, z wyjątkiem rozliczonych kwot poprzedniego okresu. Jeśli pole wyboru Rozliczenie częściowe jest wyczyszczone, wybierz opcję Data transakcji lub Data VAT w polu Liczone od, aby określić kryterium używane do obliczania daty rejestru VAT.
    Liczba dniUmożliwia wprowadzanie liczby dni po dacie zarejestrowania podatku VAT. To pole jest dostępne tylko wtedy, gdy pole Uwzględnij w raporcie podatku VAT jest ustawione na wartość Z datą raportu VAT nie później niż lub Z datą fizycznej płatności nie później niż. Liczone odRozliczenia częścioweZaznacz to pole wyboru, aby rozliczać płatności częściowo. To pole wyboru jest dostępne tylko wtedy, gdy pole Uwzględnij w raporcie podatku VAT jest ustawione na wartość Z datą fizycznej płatności lub Z datą fizycznej płatności nie później niż. Data podatku VAT jest datą płatnościZaznaczenie tego pola wyboru spowoduje wyświetlanie kodu daty raportu VAT tylko wtedy, gdy data płatności podatku VAT jest taka sama, jak data w rejestrze VAT.

    Następujące strony zawierają kod daty raportu VAT.

    StronaWięcej informacjiParametry modułu rozrachunków z dostawcami
    • Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z dostawcami>Ustawienia>Parametry modułu rozrachunków z dostawcami.
    • Na karcie Ogólne na skróconej karcie Dostawca wprowadź kod daty raportu VAT, który powinien być używany jako domyślny kod dla nowych dostawców. Parametry modułu rozrachunków z odbiorcami
      • Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z odbiorcami>Ustawienia>Parametry modułu rozrachunków z odbiorcami.
      • Na karcie Ogólne na skróconej karcie Odbiorca wprowadź kod daty raportu VAT, który powinien być używany jako domyślny kod dla nowych zamówień zakupu. Obsługa przedpłat
        1. Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z dostawcami>Szczegóły dostawcy>Transakcje.
          – lub –
          Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z odbiorcami>Szczegóły odbiorcy>Transakcje.
        2. Zaznacz transakcję przedpłaty, a następnie wybierz opcję Obsługa przedpłat.
        Pole Kod daty rejestru VAT jest widoczne, jeśli wybrano opcję Zaawansowane w polu Obsługa przedpłat na stronie Parametry modułu rozrachunków z dostawcami lub Parametry modułu rozrachunków z odbiorcami. Zatwierdzenie faktury od dostawcy
        • Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z dostawcami>Faktury>Arkusz zatwierdzania faktur.
        • Pula faktur
          • Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z dostawcami>Faktury>Pula faktur.
          • Rejestr faktur od dostawców
            • Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z dostawcami>Faktury>Rejestr faktur.
            • Arkusz faktur od dostawców
              • Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z dostawcami>Faktury>Arkusz faktur.
              • Wszystkie zamówienia zakupu
                • Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z dostawcami>Zamówienia zakupu>Wszystkie zamówienia zakupu.
                • Kod daty raportu VAT jest wyświetlany w nagłówku. Specyfikacja
                  1. Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z dostawcami>Dostawcy>Wszyscy dostawy.
                  2. Na karcie Faktura w grupie Rozlicz wybierz opcję Rozlicz transakcje.
                  3. Wybierz kolejno opcje Informacje>Specyfikacje, a następnie na karcie Ustawienia w polu Widok zaznacz opcję Zakup.

                  – lub –

                  1. Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z odbiorcami>Odbiorcy>Wszyscy odbiorcy.
                  2. Na karcie Windykacja w grupie Rozlicz wybierz opcję Rozlicz transakcje.
                  3. Wybierz kolejno opcje Informacje>Specyfikacje, a następnie na karcie Ustawienia w polu Widok zaznacz opcję Zamówienie sprzedaży.
                  4. Załącznik arkusza
                    • Na stronie arkusza finansowego, arkusza okresowego, arkusza kasowego lub arkusza wydatków wybierz opcję Wiersze.
                    • Przejrzyj zawartość karty Faktury lub Płatność.
                      [! UWAGA]
                      W przypadku arkusza wydatków pole Typ konta przeciwstawnego powinno być ustawione na Dostawca.
                      Zamówienie sprzedaży
                      • Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z odbiorcami>Zamówienia>Wszystkie zamówienia sprzedaży.
                      • Faktura niezależna
                        • Wybierz kolejno opcje Rozrachunki z odbiorcami>Faktury>Faktury niezależne.
                        • Zaksięgowany podatek
                          • Wybierz kolejno opcje Podatek>Zapytania i raporty>Zapytania o podatki>Zaksięgowany podatek.
                          • Nazwa usług przeznaczonych do raportowania podatku VAT

                            Numery taryf usługowych są wymagane podczas raportowania informacji o podatku VAT związanych z transakcją ze stroną, która nie znajduje się w Polsce. Numery taryf usługowych ustawia się na stronie Numery taryf usługowych. Aby skonfigurować numery taryf usługowych, wybierz kolejno opcje Podatek>Ustawienia>Podatek>Numer taryfy usługowej i ustaw następujące pola.

                            Numer taryfy usługowejWprowadź numer taryfy usługowej, który został przypisany do strony przez organ administracji państwowej. Opis taryfy usługowejUmożliwia wprowadzanie opisu numeru taryfy usługowej.

                            Można również ustawić, aby numer taryfy usługowej był obowiązkowy. Wybierz kolejno opcje Podatek>Podatek>Grupa podatków, a następnie na skróconej karcie Ogólne ustaw pole Obowiązkowy numer taryfy usługowej. Parametr Obowiązkowy numer taryfy usługowej parametr ma wpływ na następujące strony:

                            • Nagłówki i wiersze na stronie Wszystkie zamówienia sprzedaży (wybierz kolejno opcje Rozrachunki z odbiorcami>Zamówienia>Wszystkie zamówienia sprzedaży).
                            • Nagłówek i wiersze na stronie Wszystkie faktury niezależne (wybierz kolejno opcje Rozrachunki z odbiorcami>Faktury>Wszystkie faktury niezależne).
                            • Strona Unieważnione zamówienia sprzedaży (wybierz kolejno opcje Sprzedaż i marketing>Zapytania i raporty>Historia>Unieważnione zamówienia sprzedaży, a następnie opcję Pokaż).

                              Następujące wspólne funkcje działają na wszystkich powyższych stronach:

                            • Podczas tworzenia wiersza numer taryfy usługowej jest kopiowany z nagłówka do wiersza.
                            • Jeśli parametr Obowiązkowy numer taryfy usługowej jest włączony w grupie podatków, faktura zostanie zatrzymana i pojawi się komunikat o błędzie.
                            • Podczas księgowania faktury transakcje podatku są dzielone według numerów taryf usługowych. Grupa podatków i grupa podatków dla towaru są takie same.
                            • Podczas tworzenia faktury korygującej dla dowolnej zaksięgowanej faktury, której wiersze mają wartość w polu Numer taryfy usługowej, numer taryfy usługowej jest kopiowany do wierszy faktury korygującej z oryginalnego dokumentu, a nie z nagłówka faktury korygującej. Numer taryfy usługowej może być edytowany w wierszu korekty.
                            • Kwota podstawy podatku VAT

                              Pole Kwota podstawy podatku VAT jest aktywne po wprowadzeniu transakcji podatkowej w następujących arkuszach. (Transakcje podatkowe są to takie transakcje, w których pole Kod podatku w wierszach arkusza ma wartość).

                            • Arkusz faktur (wybierz kolejno opcje Rozrachunki z dostawcami>Arkusze>Faktury>Arkusz faktur, wybierz opcję Wiersze, a następnie wybierz kartę Ogólne).
                            • Arkusz finansowy (wybierz kolejno opcje Księga główna>Arkusze>Arkusz finansowy, wybierz opcję Wiersze, a następnie wybierz kartę Ogólne).
                            • Arkusz kasowy (wybierz kolejno opcje Zarządzanie gotówką i bankami>Transakcje kasowe>Arkusz kasowy, wybierz opcję Wiersze, a następnie wybierz kartę Ogólne).
                            • W polu Kwota podstawy podatku VAT należy ręcznie wprowadzić kwotę podstawy podatku. Po zaksięgowaniu arkusza wartość z pola Kwota podstawy podatku VAT jest przenoszona do pola Podstawa opodatkowania w transakcjach podatkowych.

                              Raportowanie podatku od towarów i usług (VAT)

                              Funkcja podatku od towarów i usług (raportowania podatku VAT) jest używana w arkuszach księgi, gdzie wiele wierszy ma ten sam załącznik. Gdy poniższe pola w jednym wierszu ulegają zmianie, pojawia się okno komunikatu umożliwiające zaktualizowanie pól w innych wierszach mających ten sam załącznik:

                            • Faktura VAT
                            • Data dokumentu
                            • Adres
                            • Numer identyfikacji podatkowej
                            • Odbiorca/dostawca
                            • Data rejestru VAT
                            • Kod daty rejestru VAT
                            • Banknot

                              Okno komunikatu pojawia się tylko wtedy, gdy pola zostaną zmodyfikowane dla wiersza, w którym skonfigurowano grupę podatków, grupę podatków dla towaru i kod podatku. Pole komunikatu jest wywoływane na następujących stronach arkusza:

                            • Arkusz finansowy (wybierz kolejno opcje Księga główna>Arkusze>Arkusz finansowy, a następnie wybierz opcję Wiersze).
                            • Arkusz faktur (wybierz kolejno opcje Rozrachunki z dostawcami>Arkusze>Faktury>Arkusz faktur, a następnie wybierz opcję Wiersze).
                            • Kierunek podatku dla wiersza

                              Funkcja kierunku podatku dotyczy księgowań realizowanych za pośrednictwem arkusza finansowego, który obejmuje transakcje podatkowe. W zależności od typu konta użytego do księgowania system automatycznie ustala kierunek podatku, który powinien być przypisywany do tworzonych transakcji podatkowych. Ta funkcja pomaga zagwarantować poprawne ustalenie kont głównych i poprawne przypisanie kierunku podatku dla wierszy arkusza finansowego w tym samym załączniku. Wiersze muszą spełniać jeden z następujących warunków:

                            • Konto jest typu Odbiorca, Dostawca lub Gotówka podręczna, a typem konta przeciwstawnego jest Księga. Konto przeciwstawne musi być określone.
                            • Konto jest typu Księga, a typem konta przeciwstawnego jest Odbiorca, Dostawca lub Gotówka podręczna.
                            • Dla wierszy arkusza finansowego spełniających powyższe warunki system przypisuje osobny kierunek podatku:

                            • Podatek należny dla typ konta Odbiorca
                            • Podatek naliczony dla typ konta Dostawca
                            • Podatek należny dla typ konta Gotówka podręczna
                            • Przykład

                              Tworzysz następujące wiersze arkusza finansowego:

                              Typ kontaNumer kontaStrona debetowaStrona kredytowaTyp konta przeciwstawnegoNumer konta przeciwstawnegoGrupa księgowania podatkówGrupa księgowania podatków dla towarówOdbiorca1101800Księga0101AR-DOMPEŁNEDostawca100101027000103

                              Poniżej przedstawiono wyniki księgowania:

                            • Wiersz 1 zawiera transakcję podatkową z kierunkiem podatku Podatek należny.
                            • Wiersz 2 zawiera transakcję podatkową z kierunkiem podatku Podatek naliczony.
                            • Wiersz 3 zawiera transakcję podatkową z kierunkiem podatku Podatek naliczony.
                            • Wiersz 4 zawiera transakcję podatkową z kierunkiem podatku Podatek należny.
                            • Raport rejestru VAT dla usług SSRS

                              Raport Rejestr VAT jest raportem dotyczącym usług Microsoft SQL Server Reporting Services (SSRS) uznawanym za główny podsumowujący dokument podatkowy. Jest to podstawowy dokument używany w polskiej rachunkowości do raportowania podatków urzędowi skarbowemu. Jest to również główny dokument kontrolny w sprawozdawczości podatkowej w każdej polskiej firmie. Podatek VAT dla sprzedaży, zakupów i produktów importowanych musi być przetwarzany oddzielnie. Na raporcie Rejestr VAT opiera się deklaracja VAT.

                              Ustawodawstwo określa także kilka oficjalnych raportów podatku VAT oraz warunki transakcji, które muszą zostać uwzględnione w raportach.

                              Rejestry VAT są drukowane regularnie według okresów sprawozdawczych. (Zazwyczaj są one drukowane co miesiąc). Raporty muszą być wydrukowane na papierze i podpisane przez co najmniej jedną uprawnioną osobę, taką jak główny księgowy lub dyrektor finansowy. Raporty te są używane jako podstawa miesięcznej deklaracji podatkowej VAT-7. Dostęp do raportów Rejestr VAT można uzyskać z kilku miejsc:

                            • Podatek>Zapytania i raporty>Raporty podatków>Sumaryczny rejestr podatku VAT (UE)
                            • Podatek>Zapytania i raporty>Raporty podatków>Rejestr VAT zakupów
                            • Podatek>Zapytania i raporty>Raporty podatków>Rejestr VAT sprzedaży
                            • Odpis na pokrycie prawdopodobnie nieściągalnych długów

                              Polskie przepisy prawa dotyczące podatku VAT regulują sytuacje, w których występują niezapłacone faktury i wymagana jest korekta VAT.

                            • Po stronie wierzyciela należny podatek VAT od niezapłaconych faktur (należności) można skorygować pod następującymi warunkami:

                            • Towary lub usługi zostały dostarczone do czynnego płatnika podatku VAT.
                            • Na dzień przed złożeniem deklaracji VAT, w której uwzględniony będzie odpis na pokrycie prawdopodobnie nieściągalnego długu, dłużnik jest czynnym płatnikiem podatku VAT i nie został postawiony w stanu upadłości ani likwidacji.
                            • Należność nie jest zaległa o więcej niż dwa lata.
                            • Należny podatek VAT można skorygować za okres, w którym potwierdzono niemożność odzyskania należności. Innymi słowy, faktura nie została zapłacona w ciągu 150 dni od początkowej daty płatności. (Należność nie została sprzedana, a faktura nie została zapłacona).

                            • Po stronie dłużnika dłużnik jest zobowiązany skorygować naliczony podatek VAT od niezapłaconych należności, gdy od początkowej daty płatności faktury zakupu minie 150 dni. Ten wymóg jest bezwarunkowy. Dlatego korektę należy zrobić, nawet jeśli dłużnik nie skorzysta z odpisu na pokrycie prawdopodobnie nieściągalnych długów.

                            • Jeśli faktura zostanie zapłacona (lub wierzyciel sprzeda należność) po skorzystaniu z odpisu na pokrycie prawdopodobnie nieściągalnych długów, taki odpis należy wycofać w deklaracji VAT za okres, w którym faktura została zapłacona (lub w którym wierzyciel sprzedał należność). Jeśli płatność była płatnością częściową, wycofanie również powinno być częściowe i proporcjonalne do początkowej kwoty faktury.

                            • Księgowy pracujący w module Rozrachunki z dostawcami lub Rozrachunki z odbiorcami musi okresowo wskazywać prawdopodobnie nieściągalne długi. Długi traktuje się jako prawdopodobnie nieściągalne, gdy faktury pozostają niezapłacone przez ponad 150 dni, ale nie więcej niż dwa lata, od zaplanowanej daty płatności.

                            • Naliczony oraz należny podatek VAT można i należy skorygować (wycofać) dla wskazanych długów. Jednak za podjęcie ostatecznej decyzji odpowiada księgowy. W związku z tym księgowy ręcznie wyłączyć niektóre faktury, które zostały zidentyfikowane automatycznie.

                            • Jeśli długi zostaną spłacone w kolejnym okresie obrachunkowym, podatek VAT należy wycofać proporcjonalnie do kwoty płatności.

                            • Procedura okresowa pozwala wskazać prawdopodobnie nieściągalne długi na podstawie otwartych transakcji dostawcy oraz rozliczeń dostawcy lub klienta z jednej strony oraz harmonogramu płatności z drugiej strony.

                            • Podatek VAT w kwocie zidentyfikowanego długu jest przydzielany między kodami VAT w wierszach wycofywanej faktury.

                            • Kwoty rozliczonych płatności również są przydzielane w ten sam sposób do kodów VAT w wierszach wycofywanej faktury.

                            • Jeśli wystąpi błąd, arkusze można anulować, począwszy od ostatniego arkusza. Transakcje zostaną wycofane.

                            • Kwoty podatku VAT są przydzielane poprzez księgowanie.

                            • Należy skonfigurować główne konta księgowe do księgowania korekt podatku VAT oraz okresy dla prawdopodobnie nieściągalnych długów.

                              Aby skonfigurować funkcję odpisów na pokrycie prawdopodobnie nieściągalnych długów, należy najpierw skonfigurować system. Wykonaj następujące kroki.

                            • Wybierz kolejno opcje Księga główna>Ustawienia arkusza>Obliczanie arkusza zaległości, aby skonfigurować obliczenia dla arkusza zaległości.

                            • Wybierz typ arkusza:

                            • Arkusz dotyczący transakcji VAT klienta
                            • Arkusz dotyczący transakcji VAT dostawcy
                            • Dla każdego arkusza ustaw następujące pola:

                            • Minimalna liczba dni: wprowadź minimalny okres, po którym faktura zostanie uznana za zaległą. Minimalny okres wynosi zazwyczaj 150 dni.

                            • Maksymalna liczba dni: wprowadź maksymalny okres, przez który faktura nie będzie uznawana za zaległą. Maksymalny okres wynosi zazwyczaj dwa lata lub 720 dni.

                            • Typ obliczania: umożliwia wybranie typu daty dla każdej zaległej faktury do obliczenia. Dostępne wartości to Termin i Data faktury.

                            • Sprawdzanie poprawności: zaznaczenie tego pola wyboru spowoduje sprawdzanie, czy salda transakcji nie uległy zmianie na dzień ostatnio zaksięgowanego arkusza.

                              Pola Warunek i Terminy płatności pozostaw puste.

                            • Na stronach Parametry rozrachunków z odbiorcami i Parametry rozrachunków z dostawcami ustaw następujące odwołania sekwencji numerów:

                            • Numer arkusza do zaległej kwoty podatku VAT stanowiącej zadłużenie
                            • Arkusz podatku VAT dotyczącego zaległego zadłużenia
                            • Wybierz kolejno opcje Podatek>Ustawienia>Podatek>Grupa księgowania w księdze i wybierz główne konta księgowe dla opcji Konto przeciwstawne stornowania zapisu podatku przychodzącego i Konto przeciwstawne stornowania zapisu podatku wychodzącego.

                              Po skonfigurowaniu systemu można zarządzać zaległymi długami za pomocą funkcji okresowej Zaległości VAT dostępnej w sekcjach Rozrachunki z dostawcami i Rozrachunki z odbiorcami. Na stronie można wykonać następujące akcje:

                            • Utwórz arkusz — pozwala ustawić datę obliczenia kwoty zadłużenia. Interwał dat jest obliczany automatycznie na podstawie ustawień obliczania arkusza zaległości.

                              Podczas tworzenia arkusza wszystkie zaległe niezapłacone faktury dla okresów arkusza zostaną uwzględnione automatycznie. Arkusz zawiera także faktury, dla których w tym okresie przetworzono płatności. Informacje są dostępne w polach Kwota zapłacona i Zapłacona kwota podatku.

                              Można wybrać numer arkusza, aby wyświetlić szczegóły arkusza i przejrzeć karty:

                            • Nagłówek arkusza podatku VAT dotyczącego zaległego zadłużenia — można przełączać między widokiem Wiersze a widokiem Nagłówek.
                            • Wiersze arkusza podatku VAT dotyczącego zaległego zadłużenia — wiersze zawierają informacje o fakturach odbiorcy lub dostawcy sklasyfikowanych jako posiadający prawdopodobnie nieściągalne długi w okresie sprawozdawczym. Można zaznaczyć pole wyboru Wyklucz, aby wykluczyć z arkusza wszelkie faktury, których nie chce się przetwarzać. Nie można wykluczyć faktury, jeśli jakakolwiek jej część została już przetworzona (tzn. jeśli zakończono zwrot podatku VAT). Sumy kwot w kolumnach są odzwierciedlane w nagłówku. Po zastosowaniu filtra do wierszy kwoty są obliczane ponownie.
                            • Szczegóły wiersza — informacje zawierają szczegóły dotyczące konta odbiorcy lub dostawcy, transakcji i kwoty zaległości.
                            • Księgowanie arkusza — pozwala utworzyć transakcję wycofania podatku VAT dla faktur uwzględnionych w arkuszu. Po zaksięgowaniu arkusza można anulować tę akcję.

                            • Anuluj zaksięgowany arkusz — funkcja anulowania jest dostępna tylko dla ostatniego arkusza. Podczas anulowania, można wybrać typ korekty transakcji (korektę lub wycofanie), zaznaczając pole wyboru Korekta w oknie dialogowym.

                            • Sprawdź załączniki — umożliwia wyświetlanie transakcji załączników utworzonych podczas księgowania lub anulowania.

                            • Sprawdź podatek zaksięgowany — pozwala wyświetlić zaksięgowane transakcje podatkowe przydzielone do kodów podatku z faktur.

                            • Otwórz zliczanie — umożliwia wyświetlanie informacji podsumowujących dla odbiorcy lub dostawców i faktury dla odbiorców lub dostawców uwzględnionych w arkuszu.

                              Okienko pola informacji zawiera kwoty dla wszystkich faktur, które dotyczą prawdopodobnie nieściągalnych długów i nie zostały zapłacone na koniec okresu sprawozdawczego. Wyświetlana jest również zaległa kwota oraz zaległa kwota podatku.

                              Usuwanie kosztów z zaległych faktur

                              Zasady opodatkowania w Polsce wymagają, aby firmy nie miały zaległych płatności na rzecz zleceniobiorców. Firmy są również karane, jeśli nie płacą w terminie. Kara polega na tym, że nie można potraktować kosztów wynikających z zaległych faktur jako kosztów do odliczenia od podatku dochodowego od osób fizycznych (PIT) / podatku dochodowego od osób prawnych (CIT).

                              Faktur nie można uwzględnić w odliczeniach od podatku, jeśli wystąpi jedna z następujących sytuacji:

                            • Termin płatności przy początkowej dacie płatności jest krótszy niż 60 dni, a faktura nie została zapłacona w ciągu 30 dni od początkowej daty płatności.
                            • Termin płatności przy początkowej dacie płatności jest dłuższy niż 60 dni, a faktura nie została zapłacona w ciągu 90 dni od daty uwzględnionej w kosztach podatkowych (na przykład daty lub okresu księgowania).
                            • Ze względu na przepisy dotyczące podatku PIT/CIT korektę kosztów należy wykonać w miesiącu, w którym zostały one wykluczone z kosztów podatkowych, a wycofać korektę należy w miesiącu, w którym faktura została w końcu zapłacona. Jeśli faktura została zapłacona częściowo, można również wykonać częściową korektę lub wycofanie.

                              Korektę kosztów stosuje się, jeśli faktura jest kosztem bezpośrednim (na przykład czynszem za wynajem biura) lub gdy nie jest zaksięgowana bezpośrednio na konta kosztów. Jeśli na przykład faktura jest związana z zakupem środka trwałego, amortyzacja środka trwałego nie jest kosztem, który można odliczyć od podatku. Ewentualnie faktura jest związana z zakupem towarów do odsprzedaży, a kosztu sprzedanych towarów nie można odliczyć od podatku.

                              Tę funkcję opisano w tym miejscu tylko w celu umożliwienia użytkownikowi stwierdzenia, czy jakiekolwiek faktury wymagają korekty. Do obowiązków użytkownika należy zastosowanie wymaganych korekt przy księgowaniu.

                              Aby skorzystać z ten funkcji należy odpowiednio skonfigurować system.

                            • Wybierz kolejno opcje Księga główna>Ustawienia arkusza>Obliczanie arkusza zaległości, aby skonfigurować interwały zaległości.

                              Oto przykład typowej konfiguracji interwałów.

                            • Okres 1: utwórz nowy wpis, wybierz typ arkusza CIT i PIT dostawcy, a następnie ustaw następujące pola:

                            • Minimalna liczba dni: umożliwia określenie minimalnej liczby dni. Minimalna liczba dni wynosi zazwyczaj 30.
                            • Maksymalna liczba dni: umożliwia określenie maksymalnej liczby dni. Maksymalna liczba dni wynosi zazwyczaj 360.
                            • Typ obliczania: to pole służy do definiowania daty dla każdej zaległej faktury do obliczenia. Wybierz opcję Termin.
                            • Warunek: określ <.
                            • Terminy płatności: umożliwia określenie liczby dni po terminie. Liczba dni wynosi zazwyczaj 60.
                            • Sprawdzanie poprawności: ustaw w tym polu wartość Prawda, jeśli wymagane jest sprawdzanie poprawności wprowadzanych i rozliczanych faktur.
                            • Okres 2: utwórz nowy wpis, wybierz typ arkusza CIT i PIT dostawcy, a następnie ustaw następujące pola:

                            • Minimalna liczba dni: umożliwia określenie minimalnej liczby dni. Minimalna liczba dni wynosi zazwyczaj 90. Wybierz opcję Data faktury. (W takim przypadku uwzględnia się datę wysyłki).
                            • Warunek: określ >=.
                            • Sprawdzanie poprawności: ustaw w tym polu wartość Prawda, aby dla transakcji fakturowanych sprawdzano, czy całkowita kwota zaległości pozostaje taka sama, jak na dzień ostatniego arkusza zaległości.
                            • Na stronie Parametry rozrachunków z dostawcami ustaw następujące pola:

                            • Wymiar do obliczenia korekty CIT i PIT: umożliwia określenie wymiaru służącego do przydzielania prawdopodobnie nieściągalnych długów. (Aby uzyskać dostęp do tego pola, wybierz opcję Księga i podatek, a następnie wybierz kartę CIT (podatek dochodowy od osób prawnych) i PIT (podatek dochodowy od osób fizycznych)).
                            • Sekwencja numerów: pozwala skonfigurować odwołanie do arkusza CIT i PIT zaległości podatkowej.
                            • Po skonfigurowaniu kosztów niepodlegających odliczeniu na stronie Arkusze CIT i PIT zaległości podatkowej dostawcy można skonfigurować następujące zadania:

                            • Utwórz arkusz — w polu Data ustaw ostatni dzień okresu raportowania arkusza jako datę raportowania. Dokumenty są wybierane na podstawie dwóch ustawionych wcześniej warunków. Po utworzeniu arkusza suma zadłużenia zostanie przydzielona proporcjonalnie do wymiarów finansowych przypisanych w wierszach faktury.

                              Przycisk Nowy jest dostępny tylko wówczas, gdy strona jest pusta lub ostatni arkusz został zatwierdzony.

                            • Nagłówek arkusza podatku CIT i PIT dotyczącego zaległego zadłużenia — można przełączać między widokiem Wiersze a widokiem Nagłówek.
                            • Wiersze arkusza CIT i PIT zaległości podatkowej — pozwala uwzględnić informacje na temat faktur dostawców wybranych zgodnie z kryteriami skonfigurowanymi dla okresu. Za pomocą pola wyboru Wyklucz można wykluczyć z arkusza dowolną fakturę.
                            • Szczegóły wiersza
                            • Zatwierdzanie arkusza

                            • Anuluj zatwierdzenie arkusza — funkcja anulowania jest dostępna tylko dla ostatniego zatwierdzonego arkusza.

                            • Wyświetl dystrybucje — pozwala wyświetlić rozkład kwoty zadłużenia według wymiaru finansowego.

                            • Drukowanie raportu

                              Okienko pola informacji zawiera sumy w arkuszu oraz łączną kwotę zaległości.

    Dodatkowe zasoby

    Opis produktu Arkusz Dell D90d7p

    Bezpośredni link do pobrania Opis produktu Arkusz Dell D90d7p

    Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

    Ostatnia aktualizacja Opis produktu Arkusz Dell D90d7p