Podręcznik dla służb terenowych Cabasse Zef13 to unikalny, praktyczny przewodnik, który oferuje szeroki zakres informacji dotyczących bezpieczeństwa i zarządzania w służbach terenowych. Podręcznik zawiera wyjaśnienia wszystkich metod i procedur, które powinny być stosowane przez pracowników służb terenowych. Ponadto zawiera on informacje na temat uzyskiwania pozwoleń na działalność, określania priorytetów, wdrażania procedur bezpieczeństwa, wykonywania kontroli i reagowania na zmiany w otoczeniu. Podręcznik Cabasse Zef13 to nieoceniona pomoc dla służb terenowych, ponieważ oferuje on szczegółowe, aktualne informacje na temat bezpieczeństwa i zarządzania.
Ostatnia aktualizacja: Podręcznik dla służb terenowych Cabasse Zef13
Lotnictwo, pomimo swojej stosunkowo krótkiej historii, w porównaniu do innych gałęzi transportu, rozwinęło się w jedną z najważniejszych i najbezpieczniejszych dziedzin życia człowieka. Przemysł lotniczy wciąż prowadzi kosztowne badania, aby zapewnić bezpieczeństwo w czasie odbywania podróży w powietrzu.
Minister Infrastruktury jest naczelnym organem administracji rządowej właściwym w sprawach lotnictwa cywilnego i sprawuje nadzór nad polskim lotnictwem cywilnym oraz nad działalnością obcego lotnictwa cywilnego w Polsce w zakresie ustalonym w ustawie Prawo lotnicze i innych ustawach oraz umowach międzynarodowych.
Ciągły rozwój lotnictwa w Polsce oraz w Europie stawia przed ministerstwem wielkie wyzwania np. konieczność zapewnienia jak najwyższego poziomu bezpieczeństwa, przy wciąż rosnącej liczbie obsłużonych pasażerów, operacji lotniczych i użytkowników statków powietrznych lotnictwa ogólnego.
W odpowiedzi na międzynarodowe wymagania, Polska przekształca swój system zarządzania bezpieczeństwem w system proaktywny tzn. umożliwiający przewidywanie potencjalnych zagrożeń w celu dalszego ograniczania możliwości wystąpienia wypadku lotniczego.
Nasze działania w zakresie profilaktycznego bezpieczeństwa lotów mają na celu, w szczególności, zmianę mentalności i świadomości użytkowników polskiej przestrzeni powietrznej oraz uświadomienie zagrożeń występujących w lotnictwie.
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych
Przy Ministrze działa niezależna, stała Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych, prowadząca badania wypadków i incydentów lotniczych. Komisja wykonuje swoje zadania w imieniu ministra właściwego do spraw transportu.
Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej Komisji.
Urząd Lotnictwa Cywilnego
Centralnym organem administracji rządowej zajmującym się sprawami lotnictwa cywilnego jest Prezes Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Jego jednym z wielu zadań jest podejmowanie działań w celu zapewnienia bezpieczeństwa lotów.
W szczególności ULC ma za zadanie:
- gromadzenie, ocenę, przetwarzanie i przechowywanie w bazie danych, ochronę i rozpowszechnianie informacji o zdarzeniach lotniczych,
- badanie i ocenę stanu bezpieczeństwa lotów w lotnictwie cywilnym,
- wydawanie zaleceń profilaktycznych,
- wymianę danych oraz udostępnianie właściwym organom państw członkowskich Unii Europejskiej i Komisji Europejskiej, na podstawie zgłaszanych zdarzeń, z zachowaniem zasady poufności, informacji dotyczących bezpieczeństwa lotów w lotnictwie cywilnym.
- Szczegółowe informacje można znaleźć na stronie internetowej ULC.
Kontrola bezpieczeństwa
Rada Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego
Przy ministrze działa Rada Ochrony i Ułatwień Lotnictwa Cywilnego, będąca organem opiniodawczo-doradczym.
W skład Rady wchodzą:
Do zadań Rady należy w szczególności:
Podstawa prawna
art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. – Prawo lotnicze (Dz. U. 2022 r. poz. 1235)
Szczegółowe informacje dotyczące działalności Rady można znaleźć w zakładce poświęconej jej funkcjonowaniu.
Tatrzański Park Narodowy modernizuje i rozbudowuje systemu informacji geograficznej. Głównym celem przedsięwzięcia jest usprawnianie monitoringu zasobów przyrodniczych i ich zagrożeń oraz usprawnienie wdrażania planu ochrony i realizacji zadań ochronnych. Projekt pn. "Modernizacja i budowa nowych rozwiązań systemu informacji geograficznej w Tatrzańskim Parku Narodowym usprawniających wdrożenie planu ochrony oraz monitoring zasobów przyrodniczych i ich zagrożeń" finansowany jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Przedmiotem projektu jest:
Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Polityka prywatności
Na stronie znajdują się materiały, które powstały ze środków Unii Europejskiej w ramachEuropejskiego Funduszu Społecznego (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007−2013 oraz ProgramOperacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014−2020)